
Notice

296 Urology Journal    Vol 5    No 4    Autumn 2008

Notice of Inadvertent Duplicate Publications

The editors wish to draw attention to 3 articles published in the Urology 
Journal that have also appeared in other journals. As noticed in the 
summer 2007 issue (volume 4, number 3), a paper by Nikoobakht and 
colleagues, “the relationship between lipid profile and erectile dysfunction,” 
which was published in volume 2, number 1, page 40 (winter 2005) of 
the journal, is similar to an article by the same authors and same title, 
published in the International Journal of Impotence Research 2005;17:523-6. 
The other 2 papers are: “urinary tamm-horsfall protein and citrate: a case-
control study of inhibitors and promoters of calcium stone formation” 
by Pourmand and colleagues which is published in volume 2, number 2, 
page 79 (spring 2005) of this journal and also in the Urology International 
2006;76(2):163-8 and “the role of ureteroscopy in the treatment of renal 
transplantation complications” by Basiri and colleagues which is published 
in volume 1, number 1, page 27 (winter 2004) of this journal and also in  the 
Scandinavian Journal of Urology and Nephrology 2006;40(1):53-6.

These inadvertent duplicate publications have occurred as a result of 
misinterpretation of local journals and a different group of readers when 
the Urology Journal had just been lunched in English; before March 2007, 
our journal was not being indexed in the international indexing systems 
and used to be considered as a local publication, with limited audience. It 
was also because the journal had just changed its language from Persian to 
English. Moreover, many authors were not familiar with the regulations of 
acceptable secondary publication. 

These cases were detected by the Déjà vu website (www.spore.swmed.
edu/dejavu/). The editors contacted the corresponding authors and it was 
confirmed that they had inadvertently duplicated their publication and the 
mistake was a result of a misunderstanding of the regulations by authors. 
The situation was also explained to the Déjà vu team and they accepted to 
remove these papers from the category of duplicate publication.

Urol J. 2008;5:296. 
www.uj.unrc.ir

Erratum

In volume 5, number 3 of the Urology Journal (summer 2008), the new section, Urology 
for People was inaugurated. On page 212, an article was reviewed in this section entitled 
“Avicenna and his modern scientific viewpoint.” However, the referred article’s 
publication had been postponed up to the current issue. Therefore, the whole article 
on Avicenna is published in this issue and not the summer issue. The editors regret this 
error in the past issue.


